Виступ к.т.н., доцента, завідувача кафедри кібербезпеки Університету банківської справи Олександра Гордєєва на тематичному тренінгу з нагоди Міжнародного дня комп’ютерника у Луцькому НТУ.
Доповідач розповів про популярну у бізнесі технологію айтрекингу. Це інструмент, який використовується для досліджень у різних галузях, найчастіше для маркетингу.
Він наголошує, що за використання інтерфейсу, людина отримує від 70% до 90% візуальної інформації. Тож основна ідея технології айтрекингу – це оцінка якості призначеної для користувача уваги на основі реєстрації та аналізу відстеження очей з використанням додаткового обладнання. Зафіксувавши розподіл зорової уваги споживача, можна проаналізувати, чим він більше цікавиться, а відтак, є можливість внесення якісних змін до власного ресурсу, наприклад веб-сайту.
Айтрекер має сенсори – інфрачервоні камери, він також генерує великі обсяги даних, може скануватися сітківку очей і передавати інформацію до спеціального програмного забезпечення. Область його застосування дуже різноманітна, адже обладнання можна використовувати для дослідження у маркетингу, ТV-програм тощо, усе те, де є потреба в охопленні уваги споживача.
Як приклад, спікер навів візуальні результати досліджень веб-сайту та зорових маршрутів, де таким чином визначається спектр того, що саме цікавить користувачів сайту. Згодом можна використовувати метричну оцінку і визначати проблеми в інтерфейсі і приймати відповідні рішення щодо того, що варто змінити для його покращення.
Технологія трекеру, каже Олександр Гордєєв, дозволяє знайти проблемні речі та шляхи їх вирішення і вдосконалити ресурс. Обладнання насправді дороге, але його вартість виправдана для використання у великому бізнесі, що займається продажами і яким важливо здійснювати дослідження для вдосконалення власного ресурсу. Це, до прикладу, такі великі компанії чи маркетплейси як «Rozetka» та інші, що мають бізнес у мережі Інтернет. Також найбільш складні дослідження провадять в системі безпеки, системах керування тощо.
Спікер наголошує, що айтрекинг - це саме та технологія, яку нині можуть використовувати ІТ-спеціалісти в практичних цілях для юзабіліті і досліджень у нейромаркетингу, тож не варто забувати, що це вагомий ринковий сегмент.
Ілона Карпюк, відділ іміджу та промоції
Фото - Олена Третяк